Köpvillkor
Garanti
Vi lämnar 1 års garanti vid fabrikations eller materialfel från det ursprungliga inköpsdatumet. Spara alltid din faktura som gäller som garantisedel. Varan ska inte ha utsatts för onormal användning eller vanvård och garantin omfattar inte slitagedelar och förbrukningsvaror. Garantin gäller inte om felet beror på en olyckshändelse efter att du fått varan eller om du låtit bli att följa skötsel- och serviceanvisningar.
Leverans privatpersoner
Vi skickar vårt gods med Schenker och godset skickas inom en vecka från det att vi mottagit din betalning. Om någon produkt skulle vara slut eller fått ett ändrat leveransdatum så kontaktar vi dig via mail. Vi skickar alltid billyftarna till närmaste DBSchenker terminal för utlämning om du som kund inte har valt hemleverans. Hemleverans går att få för en extra kostnad och då hamnar godset på din närmaste DBSchenker terminal. Du blir kontaktad och får då välja leveransdag och tid för godset. Hemleverans gäller fram till tomtgräns och vid utkörning så måste beställaren ta emot leveransen och ha lossningshjälp redo. Tvåpelarlyften (BL 2-45T) körs alltid till närmaste DBSchenker terminal för utlämning.
Leverans företag
Avisering sker dagen innan leverans, på leveransdagen så måste det finnas personal med lossningshjälp på plats som kan ta emot leveransen.
Betalning
Våra betalningsalternativ är förskottsbetalning eller Swish. Vid förskottsbetalning så skickas en faktura till kunden via mail, ordern skickas när betalningen är bokförd på Bodema ABs bankkonto. Vid betalning med swish så signeras betalningen med bankID i swish-appen, ordern skickas när betalningen är bokförd på Bodema ABs bankkonto.
Synpunkter och förbättringar
Vi på Bodema lyssnar på våra kunder och tar gärna emot era synpunkter mm för att kunna erbjuda så bra produkter som möjligt. Har du synpunkter på produkten, förbättringsförslag eller liknande så hör av dig till info@bodema.se med dina åsikter. Vi lyssnar på våra kunder så vi kan förbättra oss i framtiden om något gått snett.